Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 8 1 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wymioty przy antykoncepcji hormonalnej, przyjecie dodatkowej tabletki antykoncepcyjnej a ryzyko ciąży

Przyjmuje tabletki antykoncepcyjne o godz 21. O 22 zwymiotowałam. Po przeczytaniu ulotki zdecydowałam się wziąć tabletkę z blistra rezerwowego. Dodam, że to trzeci tydzień przyjmowania tabletek. Czy zrobiłam dobrze? Czy gdy dokończę trzeci tydzień (czyli 4 tabletki) mogę zrobić 7 dniową przerwę i ryzyko ciąży nie zwiększy się? Czy może bezpieczniej będzie nie robić przerwy? Tylko że poprzednio nie zrobiłam 7 dniowej przerwy ponieważ nie chciałam dostać krwawienia podczas wyjazdu. Proszę o pomoc
KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Lek. Izabela Ławnicka
82 poziom zaufania

Witam! Zażywając dodatkową tabletkę postąpiła Pani jak najbardziej prawidłowo. Ochrona antykoncepcyjna jest zachowana. Nie ma potrzeby, by brała Pani kolejne opakowanie tabletek bez przerwy. Proszę zatem bez obaw normalnie zrobić 7 dniową przerwę. Ryzyko ciąży nie jest zwiększone.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy