Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 4 1 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zmiana zachowania w trakcie leczenia - czy to kolejny etap depresji?

U mamy zdiagnozowano depresję. Miała poczucie winy, bała się ludzi, wyolbrzymiała problemy. Jest pod kontrolą lekarza psychiatry. Przepisano leki: przeciwdepresyjny oraz słaby neuroleptyk. W tej chwili sytuacja zmieniła się. Mama jest aktywna, wychodzi z domu, zaczyna robić wiele rzeczy naraz, których nie kończy, jest nadmiernie rozmowna, nie słucha innych, nie ma jej w domu po kilka godzin, wydaje duże sumy na zakupy, nie przejmuje się innymi. Zachowanie to zaczyna mnie martwić.

KOBIETA, 38 LAT ponad rok temu

Udar - kiedy wezwać karetkę?

P { margin-bottom: 0.21cm; } Jednostronna bezwładność, drętwienie kończyn, niewyraźne mówienie i problemy ze zrozumieniem mowy, ostry ból głowy ? to objawy udaru mózgu. Istnieje kilka objawów poprzedzających udar, będącymi sygnałami ostrzegawczymi.

Opisywana zmiana zachowania u Pani Mamy wskazuje na zespół maniakalny. Do powstania zespołu maniakalnego może dojść na skutek stosowanych leków przeciwdepresyjnych. Mogło również dojść do zmiany fazy z depresyjnej w maniakalną, niezależnie od stosowanych leków. Wtedy oznacza to, że depresja Mamy była jednym z objawów choroby dwubiegunowej.

Często choroba dwubiegunowa pozostaje nierozpoznana, dopóki nie pojawi się zespół maniakalny. Na początku choroby mogą występować jedynie zespoły depresyjne.

Bez względu na przyczynę, należy jak najszybciej skonsultować Mamę z prowadzącym leczenie psychiatrą. Najprawdopodobniej konieczna jest zmiana leczenia - odstawienie leku przeciwdepresyjnego i ewentualne włączenie leku stabilizującego nastrój.

Psychiatra, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy