Walcz z grypą w naturalny sposób

System odpornościowyjest barierą dla wszelkich bakterii, wirusów, toksyn i innych czynników, które mogą atakować ludzki organizm. W obliczu zbliżającego się sezonu grypowego warto się do niego przygotować. Teraz jest najlepszy moment, by wzmocnić swój system odpornościowy. Można wykorzystać do tego naturalne środki.

Oto lista naturalnych środków, które mogą w tym pomóc. Oczywiście przed ich zastosowaniem należy skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą.

Echinacea purpura – jest ziołem pochodzącym z Ameryki od dawna znanym ze swych właściwości antybakteryjnych. Badania dowiodły, że może ono stymulować rozwój komórek odpornościowych. Dostępna jest w postaci nalewki, tabletek, kapsułek i wyciągu. American Academy of Allergy, Asthma, and Immunology zaleca szczególną ostrożność w stosowaniu tego zioła osobom uczulonym na ambrozję, ponieważ należą one do tego samego gatunku.

Zobacz film: "Dlaczego warto wykonywać badania profilaktyczne?"

Traganek (Astragalus membranaceus) – od dawna stosowany jest w medycynie chińskiejw walce z przeziębieniem i grypą. Zwiększa liczbę komórek odpornościowych i wspomaga organizm w walce ze stresem. Dostępny jest w postaci nalewki, ekstraktu i sproszkowanego pudruw kapsułkach. Standardowo przyjmuje się 250–500 mg traganka trzy–cztery razy dziennie.

Czosnek – obfituje w liczne substancje antybakteryjne, przeciwgrzybiczne i antywirusowe. Aby chronił przed chorobami, należy używać go jako dodatek do różnych potraw, a gdy pojawią się jakieś objawy chorobowe wykorzystać właściwości czosnku, zjadając codziennie dwa ząbki przeciśnięte przez praskę. Czosnek można kupić również w postaci tabletek.

Probiotyki – chronią przed bakteriami wywołującymi choroby, pomagają lepiej przyswajać składniki odżywcze, poprawiają perystaltykę jelit. Można je znaleźć w jogurtach, kefirach i suplementach diety. Najlepiej wybierać produkty zawierające trzy lub więcej rodzajów bakterii z grup Lactobacillus i Bifidobacterium.

Cynk – najnowsze odkrycie naukowców – zwiększa aktywność komórek zabijających bakterie i wirusy. Zalecane spożycie cynku to 30 mg na dzień. Zbyt duża dawka może tłumić odporność.

Następny artykuł: Postępowanie po zakażeniu wirusem grypy

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!