Zapytaj lekarza

1 , 0 2 6 , 9 5 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta, jak co i kiedy?

Witam, jestem facetem lat 17. Od pewnego czasu zapragnąłem zrzucić swoje zbędne kilogramy (dieta + ćwiczenia). Moja dieta: Śniadanie: jogurt - do tego 1 kromka chleba żytniego. Obiad: gotowana pierś kurczaka z gotowanym ryżem (z torebki) i gotowana marchew. Kolacja: jabłko. Uwagi - nie jeść słodyczy (żadnych). Nie spożywać cukru. Nie spożywać tłustych rzeczy. Pić mleko chude jeżeli się chce pić. Starać się jeść wyżej podane dania w tych samych godzinach co zawsze - jeść do godziny 18:00 później do rana już nie!" I boje się, że ta dieta z ćwiczeniami jest na krótką metę we względu, że podziała ona do jakiegoś czasu! Naczytałem się ostatnio, że jeśli się  za mało je można pospalać mięsnie a nie tłuszcz!

Powiem jeszcze, że nie wchodzi w grę to, że się poddam tylko po prostu mam obawy co do dłuższej skuteczności tej oto diety. Odchudzam się  3 tydzień robiąc po (250 brzuszków, 180 przysiadów, 20 pompek) z czasem trochę pozwoliłem sobie zwiększyć ten wysiłek (w zależności od humory waha się od 350-500 brzuszków, 200-300 przysiadów, 20-50 pompek) Chciałbym dowiedzieć się czy robię coś źle itp itd Z góry dziękuję :)

MĘŻCZYZNA ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam serdecznie,

Dieta + ćwiczenia to owszem, sposób na zrzucenie kilogramów. Mam jednak wrażenie, że Twoja dieta to dieta-głodówka. Kaloryczność zaprezentowanego jadłospisu sięga może 700 kcal, podczas gdy potrzebujesz jakieś 2700. Przechodząc na dietę redukcyjną powinieneś obniżyć podaż przyjmowanej energii (o ok. 500-700 kcal) , ale nie aż tak drastycznie.

Pamiętaj, że wraz z pożywieniem dostarczasz organizmowi składniki dzięki którym może prawidłowo funkcjonować. Jeśli znajdzie się ich w diecie za mało doprowadzisz do jego wyniszczenia, czyli na przykład spalania białka, o czym wspominasz. By tego uniknąć jedz po prostu więcej dobrej jakości produktów. Ponadto spożywaj 5 posiłków dziennie by składniki odżywcze były dla tkanek cały czas dostępne i organizm nie przestawiał się na "tryb magazynowania".

Wskazówki dotyczące diety, które wymieniasz (niejedzenie słodyczy, regularność posiłków, wybieranie nietłustych potraw i odtłuszczonego nabiału), są jak najbardziej poprawne i stosuj się do nich.

Z pozdrowieniami

Dietetyk i biotechnolog.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy