Zapytaj lekarza

1 , 0 1 6 , 7 7 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Plamienia zamiast okresu

Witam, 25 sierpnia powinnam mieć okres, ale bolał mnie tylko brzuch. 27.08 zaczęły mi się dziwne plamienia i trwały 3 dni tworząc jakby bardzo skąpy okres. 3 września zrobiłam test i wyszedł negatywnie. 17 dni później zaczęły się jasno brązowawe plamienia i mocny ból w podbrzuszu. Jak cieszyłam się że ustały to 25 dnia cyklu znów zaczęły się plamienia. Tym razem ciemniejsze, wodniste, krwiste i również towarzyszyl im ból brzucha. Nie wiem co o tym myśleć, a zapisana jestem do ginekologa dopiero na 3 października.Bardzo proszę o jakaś informacje co może być przyczyna takich objawow. Z góry dziekuje i pozdrawiam.
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Witam serdecznie! Domowe testy ciążowe wykonywane w pierwszych dniach ciąży cechują się około 98% skutecznością. Wynik uzyskany po 7 dniach od daty spodziewanej miesiączki wydaje się być wiarygodny. Przyczyn plamień międzymiesiączkowych może być wiele. Ze względu na ich nieregularny przebieg oraz Pani młody wiek najbardziej prawdopodobne są zaburzenia hormonalne. W obecnej sytuacji wskazana jest wizyta u ginekologa, który przeprowadzi pełne badanie ginekologiczne, być może zleci także USG narządów miednicy mniejszej, względnie badania hormonalne. Bez badania przedmiotowego niestety niemożliwe jest ustalenie właściwej przyczyny dolegliwości. Dla ostatecznego rozwiania wątpliwości może Pani powtórnie wykonać test ciążowy. Pozdrawiam

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
0
Magdalena Mroczek
77 poziom zaufania

Przyczyn plamień pomiędzy miesiączkami może być wiele. Zazwyczaj plamienia te są skąpe i trwają do około 4 dni. Często takie plamienia mogą pojawiać się w środku cyklu lub wyprzedzać okres. Czasami plamienie pomiędzy miesiączkami wynika z fizjologii i nie powinno budzić niepokoju. Szczególnie w okresie okołoowulacyjnym może wystąpić tzw. krwawienie okołoowulacyjne. Jest ono zjawiskiem fizjologicznym i spowodowane jest nagłym spadkiem stężenia żeńskich hormonów estrogenów w czasie owulacji. Krwawienie takie trwa do 4 dni, jest zazwyczaj skąpe i ustaje wtedy, kiedy wzrasta poziom progesteronu. Krawawienia między miesiączkami, jeśli nie mogą być w sposób prosty powiązane z momentem owulacji są patologiczne i należy udać się z nimi do ginekologa w celu przeprowadzenia dalszej diagnostyki. Czynniki je wywołujące zależą od objawów dodatkowych, które towarzyszą krwawieniom. Jeśli np. krwawieniom towarzyszą obfite miesiączki, w takim wypadku mogą być one spowodowane mięśniakiem macicy. Jeśli natomiast towarzyszy im gorączka oraz silne bóle brzucha, w takim wypadku przyczyną może być zapalenie przydatków. Poza tym plamienia między miesiączkami mogą pojawić się przy zażywaniu hormonów. Często pojawiają się w pierwszym okresie przyjmowania pigułek. Jeśli nie trwają dłużej niż 6 miesięcy, wtedy uważa się je za normalne. Jeśli się przedłużają należy zgłosić sie do lekarza ginekologa. Czasami przy przyjmowaniu pigułek antykoncepcyjnych występują też tzw. krwawienia z odstawienia. Dochodzi do nich np. kiedy zapomniało się przyjąć dawki hormonów. Przy stosowaniu spirali krwawienia wynikają z podrażnienia dróg rodnych. Krwawienia podczas stosunku mogą być za to spowodowane nadżerką lub wynikać z mechanicznego podrażnienia. Plamienia mogą zdarzyć się również w ciąży i wtedy mogą wynikać ze zmian hormonalnych, zmęczenia lub krwawienia z pęcherza płodowego. U Pani te plamienia najprawdopodobniej są spowodowane zmianami hormonalnym, ale wizyta u ginekologa jest konieczna.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy