Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 1 9 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Śniadanie a koncentracja w szkole

Witam mam 16 lat i jestem dosyć słabym uczniem mam same jedynki i dwójki nie raz mi się trafi jakaś truja . Co mam jeść na śniadanie żeby móc sie skupic na lekcji i żeby mi lepiej nauka do głowy wchodziła ?
16 LAT ponad rok temu

Leczenie otyłości brzusznej

Na wystąpienie otyłości brzusznej bardziej narażeni są mężczyźni niż kobiety. U kobiet udział w jej powstaniu mają m.in. zaburzenia równowagi hormonalnej czy menopauza. O tym, jak wygląda leczenie otyłości brzusznej, wypowiada się prof. Wojciech Drygas.

Witaj, Prawidłowe odżywianie ma wpływ na układ nerwowy, a tym samym na naukę i koncentrację uwagi. Przede wszystkim powinieneś ograniczyć ilość cukru i słodyczy w diecie, które utrudniają koncentrację uwagi, a zwiększyć ilość węglowodanów złożonych - kasza, ryż, pieczywo, warzywa, owoce. Powinieneś także spożywać orzechy - włoskie, laskowe, migdały, - dostarczają zdrowe kwasy, korzystnie wpływające na mózg oraz magnez. Ponadto staraj się spożywać oleje - oliwa z oliwek, olej lniany, ponieważ zawierają kwasy - omega 3. Zdrowe śniadanie: np. 3 kromki pieczywa żytniego nasączonego oliwą z oliwek, 1 plasterek sera żółtego, 2 plasterki wędliny sałata zielona i pomidor. Kakao na mleku do picia. 2 śniadanie - banan, garść orzechów włoskich, kanapka z białym serem. Pozdrawiam, Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Podstawową sprawą w odżywianiu mózgu jest jego odpowiednie nawodnienie. Warto o tym pamiętać, nie tylko przy śniadaniu, ale w ciągu całego dnia, a więc: woda (mózg składa się z niej w 80%!!). Wypijaj ok. 1,5 litra wody mineralnej dziennie. Poza tym kwasy tłuszczowe omega-3 (wchodzą w skład błon komórkowych w mózgu i odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu komórek). Orzechy włoskie i siemię lniane (można dodać do owsianki lub kaszy jaglanej), z ryb (śledź, sardynki, łosoś) można zrobić sałatkę lub pastę kanapkową. pozdrawiam Justyna Marszałkowska-Jakubik t. 600-376-913 Centrum Dietetyczne Prolinea

Absolwentka dietetyki na Akademii Medycznej w Warszawie.
0

Dzień dobry! Śniadanie powinno dać energię na początek dnia, dlatego najlepiej spożywać je do godziny od przebudzenia. Istotne jest, aby było pełnowartościowe. W tym celu polecam: owsiankę z orzechami/ nasionami słonecznika/ suszonymi owocami; jajecznice na parzę; kanapki z wędliną drobiową i warzywami; sałatki z warzyw i jogurtu naturalnego z dodatkiem otrębów np. żytnich. Po więcej porad żywieniowych zapraszam na http://diet-coaching.xaa.pl/ Pozdrawiam, dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy