Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 8 2 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Tabletka 72 po podczas 7-dniowej przerwy w przyjmowaniu tabletek antykoncepcyjnych

Mam pytanie. Skończyłam opakowanie tabletek antykoncepcyjnych w środę. W poniedziałek powinnam dostać okres, a nie dostałam. W sobotę doszło do stosunku, który się skończył w środku. Rano wzięłam tabletkę awaryjną. I mam pytanie: czy w trakcie przerwy 7-dniowej od hormonów może dojść do zaburzenia, jeśli wzięłam tabletkę awaryjną i czy mogę dalej kontynuować 21-dniowe zażywanie tabletek, jeśli nie dostałam okresu?

KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Lek. Aneta Zwierzchowska
74 poziom zaufania

Witam!

Krwawienie z odstawienia nie wystąpiło dlatego, że przyjęła Pani dodatkową, dużą dawkę hormonów w postaci tabletki po. Może Pani dalej przyjmować tabletki antykoncepcyjne według schematu jak dotąd, czyli przyjąć pierwszą tabletkę po 7 dniach przerwy. Nie rozumiem tylko, po co przyjmowała Pani dodatkowo tabletkę po, skoro stosuje Pani antykoncepcję hormonalną- przecież jest Pani chroniona przed niechcianą ciążą również w przerwach między opakowaniami.

Pozdrawiam serdecznie!

Lekarz w trakcie specjalizacji z położnictwa i ginekologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy