Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 1 8 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ciąża po tabletce "72 h po"?

Witam! Bardzo proszę o wyjaśnienie wątpliwości. Mam 24 lata. Ostatni okres miałam 13 kwietnia. 2 maja kochałam się z chłopakiem i niestety zawiodła prezerwatywa. Po ok 6 h wzięłam tabletkę "72 h po". Odczułam skutki uboczne działania tabletki - krwawienie, senność, zmęczenie. Czy można mieć więc pewność, że tabletka zadziała? Po 1,5 tyg., czyli wczoraj dostałam okres, jednak jest on bardzo skąpy, właściwie dziś nie zauważyłam żadnego krwawienia. Wystąpiły bóle identyczne jak te w czasie miesiączki. Dodam jeszcze, że moje cykle trwają od 30 do trzydziestu paru dni. Czy istnieje możliwość zajścia w ciążę w tym wypadku? Serdecznie dziękuję za odpowiedź.

KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa
79 poziom zaufania

Witam!

Tabletka "72 h po" zażyta w odpowiednim czasie ma wysoką skuteczność, ale istnieje nadal pewne małe ryzyko ciąży. Aby się przekonać o skuteczności tabletki może Pani wykonać test ciążowy około 2 tygodnie po stosunku (można powtórzyć test jeszcze tydzień później).
Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety