Zapytaj lekarza

1 , 0 1 8 , 8 0 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Niski poziom cukru u trzyipółlatki

Witam moja 3,5 letnia corka zemdlala wykryto u niej niski poziom cukru jaka moze byc tego przyczyna. Irena dziennie he slodyczewczesniej nie miala takiegoproblemu. Dziekuje
ponad rok temu

Witaj, Powinna Pani zgłosić się z córeczką do pediatry w celu wykonania badań krwi oraz krzywej cukrowej. Zbyt niska ilość glukozy we krwi początkowo powoduje osłabienia, drżenie rąk, a następnie omdlenia. Co więcej zbyt niskie stężenie glikozy we krwi negatywnie wpływa na komórki mózgu. Wahania glukozy we krwi mogą być przyczyną upośledzoną tolerancją glukozy, początkiem cukrzycy, lub zbyt dużym wysiłkiem fizycznym przy małym spożyciu węglowodanów złożonych. Do czasu wizyty u lekarza proszę zadbać aby w diecie córki, w każdym posiłki znajdowały się węglowodany złożone - pieczywo graham/ żytnie, kasze, makarony, ryż, a także warzywa. Córka częsciej domaga się słodyczy bowiem występują wahania glukozy we krwi, zjedzenie czekoladki bardzo szybko podnosi glikemie i córka czuje się lepiej. Jednakże słodycze nie są lekiem. Proszę zgłosić się do pediatry. Pozdrawiam, Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Witam serdecznie, przyczyn może być kilka: - wysokie spożycie słodyczy - niedożywienie - duży wysiłek fizyczny - początki cukrzycy - niewydolność wątroby - choroby nerek - hiperinsulinemia Proszę ograniczyć w diecie dziecka słodycze. Dobrze by było gdyby miała Pani możliwość od czasu do czasu zmierzyć poziom cukru krwi dziecku. Ważne jest ,czy ten niski poziom cukru to był jednorazowy przypadek, czy miało to miejsce rano, wieczorem itd. Proszę również obserwować reakcje swojego dziecka. Objawy hipoglikemii (nieskiego poziomu cukru we krwi) u dzieci to przede wszystkim: płaczliwość, pocenie się, blednięcie, kłótliwość, zmęczenie, rozkojarzenie, głód, drżenie, bóle głowy, nocne moczenie się. Jeśli problem będzie się pojawiać, należy wybrać się do lekarza i wykonać badanie pomiaru cukru we krwi oraz poziomu insuliny.

Dietetyk, specjalista dietoterapii chorób sercowo-naczyniowych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy