Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 1 2 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wysokie ciśnienie wieczorem lub w nocy

Dzień dobry, Stwierdzono u mnie nadciśnienie. Od kilku lat raz na rok, półtora - pojawiało się ciśnienie 200/110, zawsze późnym wieczorem lub podczas snu. Cała drżałam i lądowałam na pogotowiu, tam EKG, coś pod język i do domu. Lekarz rodzinny skierował na badania, kardiolog też. Mam zmiany I stopnia w badaniu dna oka i w sercu też (echo serca). Biorę karbis 16 mg nadal wieczorem. Dziś w nocy znów miałam wysokie i biorę leki. Jestem przerażona. Jakie mogą być skutki takich skoków ciśnienia? Czy moje leki nie są dobrze dobrane pod objawy, które opisałam? Czy moje schorzenie można jakoś leczyć? Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
KOBIETA, 39 LAT ponad rok temu

Nadciśnienie tętnicze - co powinno nas zaniepokoić?

Regularnie kontrolując poziom nadciśnienie tętniczego, warto być świadomym, jakie symptomy powinny być niepokojące, a jakie nie są żadnym odstąpieniem od normy. O tym wszystkim, opowiada dr Piotr Gryglas, kardiolog.

Lek. Karol Kaziród-Wolski Stażysta/Rezydent, Kielce
81 poziom zaufania

Witam!
Nadciśnienie tętnicze może mieć charakter napadowy, wówczas oprócz nadciśnienia pierwotnego (występującego bez podłoża chorobowego) należy podejrzewać również nadciśnienie tętnicze w przebiegu guza chromochłonnego. Różnicowanie tych dwóch przyczyn jest trudne, gdyż u osób z dużym napięciem nerwowym mogą występować napady podobne do tych w przebiegu guza chromochłonnego. Niemniej jednak warto w celu wykluczenia takiej przyczyny wykonać oznaczenie wolnych katecholamin lub ich metabolitów (kwas wanilinomigdałowy VMA i metoksykatecholaminy) w dobowej zbiórce moczu. Warto także wykonać USG jamy brzusznej lub TK jamy brzusznej. Być może opisane badania były przeprowadzone i nie znaleziono nieprawidłowości, w tej sytuacji pozostaje regularne przyjmowanie leków przeciwnadciśnieniowych i ewentualnie uspokajających. Jeśli jednak nie było żadnej diagnostyki w kierunku guza chromochłonnego, a w czasie napadów wzrostu ciśnienia tętniczego współwystępuje nadmierna potliwość i bladość skóry, drżenie rąk, bóle głowy to warto skonsultować problem z kardiologiem w celu wykluczenia takiego podłoża. Pozdrawiam serdecznie!

Lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety