Osoba , 36 lat Mam 36 lat, obecnie waże 95kg przy wzroście 167cm... Moja stara waga wahała sie pomiędzy 52-56kg, najniższa 48kg. Jakieś 7 lat temu nagle gwałtownie zaczęłam tyć i już wtedy zaczęłam mieć problemy ze wzdęciami. Kiedy osiągnęłam wagę 82kg pomimo diet, biegania na siłownie i robienia wszystkiego co tylko przyszło mi do głowy żeby zatrzymać ten przybór ciała trafiłam do szpitala bielańskiego gdzie stwierdzono u mnie zespół metaboliczny, hiperinsulinemię, oczywiście już wtedy nadciśnienie, trochę później autoimmunologiczne zapalenie tarczycy. Ogólnie nękały mnie wtedy różne dziwne objawy jak np potworny ból stóp, ledwo stąpałam i dużo innych wielce tajemniczych przypadłości, których niestety w szpitalu nie wyjaśniono. Najbardziej przykry objaw i najbardziej uciążliwy to wiecznie, niewyobrażalnie wzdęty brzuch, który powodował nawet problemy z oddychaniem. Obecnie jakoś się pogodziłam z nadwagą i byciem otłuszczoną nieco bardziej niż norma. Zmęczyłam się już bieganiem po lekarzach, robieniem badań - zawsze coś tam wychodziło nie tak, ale nie na tyle żeby wytłumaczyć wagę ( ani jej skokowe - 5kg w tydz! - przybory). Chciałabym się pozbyć chociaż tego wielgachnego brzucha, przez który wyglądam jak w permanentnej ciąży i ubieram się w sklepach dla ciężarnych... podobno taki "brzuszek" nazywany jest mięśniem piwnym. Podpompować potrafi mnie czysta woda, natomiast po coli ( nawet rozcieńczonej wodą - bo normalnie jest za słodka) czuję sie znacznie lepiej. Zjedzone rano jakiekolwiek śniadanie powoduje mdłości i obfite pocenie się (bardzo obfite!) dlatego przestałam jeść śniadania. I tak mogłabym pisać i pisać... Jem concor5 x1dziennie i asertin. pozdrawiam i czekam na odpowiedż ps. ewentualnie na kontakt do jakiegoś lekarza, który nie karze mi wyciągać rąk do góry i masować się po brzuchu, odginać ramiona żeby złapać oddech...
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Mgr Katarzyna Szott 48
Mgr Katarzyna Szott Dietetyk, Warszawa Ursynów 48 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam serdecznie,

Przede wszystkim powinna Pani sprawdzić czy wątroba funkcjonuje prawidłowo. Zalecam zrobienie badania enzymów wątrobowych.

W przypadku wzdęć i "odstającego" brzucha podejrzewa się zazwyczaj problemy z wątrobą. W takim przypadku zalecana jest dieta łatwostrawna z ograniczoną ilością tłuszczu. Oto kilka wskazówek na temat tej diety:
Produkty zakazane i ich dozwolone zamienniki:
- pieczywo razowe (zamiast niego pieczywo pszenne)
- musli, płatki owsiane (można zamienić na otręby pszenne)
- warzywa surowe (najlepiej ograniczyć się do pomidorów bez skóry)
- owoce (dozwolone tylko gotowane jabłka lub musy bez pestek)
- grube kasze, makarony (można jeść drobny makaron i kaszę)
- masło, margaryna, oleje, śmietana - ZABRONIONE
- produkty nabiałowe o jak najmniejszej zawartości tłuszczu, a najlepiej beztłuszczowe
- zabronione są warzywa kapustne: cebula, ogórki, brokuły, kalafior - chyba, że rozgotowane
- mięso i wędliny tylko drobiowe lub chude - cięlęcina.

Niech Pani spróbuje przez kilka dni stosować taką restrykcyjną dietę. Prawdopodobnie przy ścisłym trzymaniu się zaleceń poczuje się Pani lepiej.

Dodatkowo zalecam rozbicie posiłków na 5 niewielkich w ciągu dnia co około 3h oraz wzmożoną aktywność fizyczną, ale w Pani przypadku dieta i dobór produktów będą najważniejsze.

Pozdrawiam serdecznie

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Odchudzanie – Moda na odchudzanie pojawia się z nadejściem każdej wiosny. Przed latem rośnie bowiem liczba osób, którym marzy się szczuplejsza sylwetka. Zastosowanie zasad zdrowego odchudzania pozwala na skuteczne zrzucenie zbędnych kilogramów, a także na nauczenie się prawidłowych nawyków żywieniowych, dzięki którym po zakończonej kuracji nie grozi efekt jo-jo.
  • Leki – Lekiem określa się każdą substancję wprowadzaną do organizmu w celu uzyskania określonego efektu terapeutycznego lub zapobiegania chorobie. Pojęciem leki określa się zarówno preparaty pochodzenia naturalnego, jak i syntetycznego oraz substancje stosowane w celach diagnostycznych (np.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Wyszukaj lekarza po opiniach