Zapytaj lekarza

1 , 0 1 5 , 0 7 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosowanie leku Mobemid a odżywianie

Witam czy przy stosowaniu leku depresyjnego z grupy MAO(mobemid) nie powinienem wgl jest produktów zawierajacych tyramine?? czy moge normalnie jesc banany pomidory itp ale nie w jakis wielkich ilosciach?? i czy mozna np czasami wypic jedno piwo? bo lekarz psychiatra nic mi o tym nie wspominał przepisujac ten lek
MĘŻCZYZNA, 27 LAT ponad rok temu

Witam, Przy terapii moklobemidem należy unikać pokarmów zawierających tyraminę, nie ma jednak bezwzględnego zakazu ich spożywania, szczególnie w malej ilości. Nie wolno natomiast pić alkoholu w jakiejkolwiek ilości. Pozdrawiam

umów wizytę 0

Witam,

powinno się unikać spożywania produktów zawierających bardzo duże ilości tyraminy z uwagi na ryzyko zespołu serotoninowego. Takimi produktami są m.in.: salami, pepperoni, sery dojrzewające (cheddar, ementaler, camembert, brie, blue), ryby (marynowane, solone, wędzone), wątróbka z kurczaka, sos sojowy, kawior, kiełbasa bolońska, koncentrat mięsny (w sosach lub zupach), awokado, przejrzałe banany, czekolada, suplementy z drożdży, ekstrakt drożdżowy, kofeina (w dużych ilościach), wino chianti. Niewielkie ilości bananów (nie przejrzałych) oraz pomidorów nie powinny być problemem. Co prawda nie stwierdzono interakcji mobemidu z alkoholem- jednak zaleca się raczej unikania jego spożywania w czasie leczenia.

pozdrawiam lek. Seweryn Segiet gabinetspectrum.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety