Zapytaj lekarza

1 , 0 0 9 , 4 8 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Bóle głowy, senność, osłabienie, łamliwość kości i depresja

Witam, moje objawy to: bóle głowy, senność, osłabienie, łamliwość kości, omdlenia, depresja, drażliwość, zmęczenie przy niewielkim wysiłku fizycznym. Badania kardilogiczne-tachykardia, badanie eeg-podejrzenie ogniska w prawej półkuli, stwierdzona niedoczynność tarczycy. Mimo, że przyjmuje antydepresanty, leki na tarczycę padaczkowe wciąż nie ma poprawy. Proszę o interpretacje wyników oraz dalsze wskazówki: hormon wzrostu-0,3 norma 0-8, kortyzol 19,4 norma 3,7-19,4 FSH 6,39, ACTH 33,9 pg/ml.
KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Szanowna Pani,

Koniecznie powinna się Pani skontaktować z dobrym endokrynologiem oraz neurologiem, który w razie potrzeby zaleci badanie obrazowe głowy (MRI). Leki antydepresyjne mają również wpływ na funkcję tarczycy.Powinna Pani ocenić również TSH oraz fT3 i fT4, co pomoże dobrać właściwą dawkę leku stosowanego w leczeniu niedoczynności tarczycy. Ma Pani również niski poziom GH (hormonu wzrostu), który w Pani wieku powinien być znacznie wyższy. warto sprawdzić jeszcze pozostałe hormony przysadki. Z uwagi na łamliwość kości, o której Pani pisze sugerowałbym oznaczenie stężenia wapnia i parathormonu we krwi - badanie należy wykonać rano na czczo i skontaktować się z endokrynologiem. Być może część podawanych przez Panią objawów jest wynikiem działań ubocznych stosowanego leczenia, warto skonsultować leczenie depresji ze swoim endokrynologiem.

Pozdrawiam serdecznie.

dr n. med. Marek Derkacz

Specjalista chorób wewnętrznych, diabetolog i endokrynolog. Autor oraz współautor ponad 140 artykułów i doniesień zjazdowych. Laureat plebiscytu Lekarz Roku 2016 Dziennika Wschodniego. Członek Polskiego Towarzystwa Endokrynologicznego, Diabetologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.
umów wizytę 0

Witam Panią,

Z bardzo niepełnych informacji podanych przez Panią wynika, że powinna zostać przeprowadzona wnikliwa diagnoza neurologiczna i psychiatryczna. Jeśli było wykonywane jedynie badanie EEG, w którym ujawniono zmianę ogniskową- konieczne jest wykonanie badania obrazowego mózgu- tomografii komputerowej lub rezonansu magnetycznego. Wszystkie podane przez Panią objawy ze sfery psychicznej powinien zdiagnozować psychiatra i dostosować/ ew. zmienić dotychczasowy lek przeciwdepresyjny aby uzyskaćlepszy niż dotychczasowy efekt terapii. Co do łamliwości kości, to w tej sferze powinien wypowiedzieć się doświadczony endokrynolog. Badania endokrynologiczne podane przez Panią są niepełne i warto byłoby poszerzyć również diagnostykę endokrynologiczną.

Pozdrawiam!

Specjalistka w dziedzinie psychiatrii, seksuolog oraz psychoterapeuta. Posiada uprawnienia Fellow of the European Board of Sexual Medicine nadane przez Europejskie Towarzystwo Medycyny Seksualnej ESSM. Związana z Instytutem Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety