Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 1 6 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy jak będę ćwiczyć na orbitreku i pilnować diety, to schudnę?

Witam, mam okropny problem, ważę za dużo i jestem bardzo gruba, mam bardzo dużo pytań, ale niestety bez odpowiedzi. Byłabym wdzięczna za odpowiedź:) Mam na imię Karolina (18 lat), ważę 60 kg przy wzroście 168 cm, niby jest ok, ale tak naprawdę mam wielki brzuch i uda, okropieństwo... Jaka dieta byłaby dobra, by schudnąć 10 kg do końca tego roku? Czy ćwiczenia na orbitku coś dają, czy duże są rezultaty? Jak na nim ćwiczyć, by rezultat był widoczny? Jak wyglądają głodówki, a dokładnie, jak się je stosuje? Czy jak będę ćwiczyć tylko na orbitku i pilnować diety, to schudnę? Proszę o pomoc, naprawdę dla mnie to bardzo ważne, a jeśli się nie uda to 10 kg, to przynajmniej z 5... dziękuję z góry:) pozdrawiam

KOBIETA ponad rok temu

Zdrowa żywność

Nie ma osoby, która przynajmniej raz nie spotkałaby się ze stwierdzeniem, że jesteśmy tym, co jemy. Żywność, którą spożywamy i trawimy staje się częścią nas samych, jednak wiele osób zapomina o tym i odżywia się niezdrowo.

Witam Karolinko,

Twoje BMI wynosi 21,27 i jest to wartość jak najbardziej prawidłowa. Niepotrzebnie popadasz w jakieś kompleksy, nie masz nadwagi. Nie polecę Ci odchudzania, ponieważ go nie potrzebujesz.

Odnośnie do brzucha i ud, wyszczuplisz je poprzez regularnie podejmowane ćwiczenia (http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia). Każdy rodzaj aktywności przyczynia się do utrzymania prawidłowego bilansu energetycznego. Ćwiczenia na orbiteku mogą wspomóc modelowanie sylwetki. Nie znam Twojej kondycji ani możliwości, stąd najlepiej, aby plan treningowy ustalił wraz z Tobą (po wnikliwym wywiadzie) np. trener fitness.

Głodówki zdecydowanie odradzam: http://portal.abczdrowie.pl/czy-glodowka-jest-zdrowa

Zajrzyj na: http://abczdrowie.pl/piramida-zdrowego-zywienia

O tym, jak unikać przybieranie na wadze przeczytasz w artykule:
http://portal.abczdrowie.pl/dlaczego-tyjemy

Polecam Ci artykuł:
http://abczdrowie.pl/zasady-zdrowego-odzywiania

Zalecałabym Ci spożywanie 5 posiłków dziennie:
- śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
- II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.

Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem. Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu.

Pozdrawiam

PS Nie odchudzaj się!

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety